Kodályos nyolcadikosok jutalomkirándulása

Publikálva: 2019, október 17 - 12:06
A dunaszerdahelyi Kodály Zoltán Alapiskola harminc nyolcadikos diákja három kísérő tanárral egy sikeres magyarországi pályázatnak köszönhetően ingyenes jutalomkiránduláson vett részt Balatonfüreden október első napjaiban. Íme egy résztvevő beszámolója:

A kirándulás Pannonhalmán kezdődött, ahol körbejártuk a bencés apátságot, sok műemléket és gyönyörű tájat láttunk. Az ebédidőt Tihanyban töltöttük a Balaton mellett. A balatonfüredi szállás elfoglalása után mindenki megismerkedett a szobájával, majd este sétáltunk egyet a Balaton-parton. A naplementét a stégen néztük, ahol filmbe illő képekben gyönyörködtünk. Az estéink nagy részét a szálloda wellness részlegén tölthettük tanárainkkal.

A második napot a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskolában töltöttük, ahol változatos programmal vártak bennünket: közös éneklés a Malom-tónál, ügyességi játékok, táncház, kézműves foglalkozás, kézilabda. A fiúk sajnálatos módon kikaptak, de próbáltak pozitívak maradni.

A harmadik napon a Sümegi Várat látogattuk meg, mely a kuruc időkben a Dunántúl legfontosabb erődítményei közé tartozott. Az ebédet a hangulatos Vár Csárdában fogyasztottuk el. Délután a Zsidó Múzeumot is megtekintettük, ahol kedvünkre választhattunk feltalálókat és egyéb érdekes dolgokat, melyekről több mindent megtudhattunk. Hazafelé a várpalotai Trianon Múzeumban az 1920. június 4-én aláírt trianoni szerződés tárgyi emlékeit ismerhettük meg. Érdekes volt látni minden kis apróságot.

A negyedik nap a hazafelé vezető út volt, a jutalomkirándulás élménydús volt, és azt hiszem, mindenkinek felejthetetlenné vált.

Beszámoló és fotók: Méry Emma (8. B)